Psykisk ohälsa

13.04.2018 08:14

Psykisk ohälsa kan drappa alla. Dig, mig, din syster eller din son. Varför ska det vara ett tabu? Nästan alla drabbas någon gång i livet. läs gärna: www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Depression/

Om jag brutit benen hade det varit en enkel sak att skriva om... men nu är det inte så... Jo... det har det hänt mig. Jag har fallit och jag har bett om hjälp, på rikitgt (sjukvård). Detta är ett svårt ämne. Jag vet inte hur jag sak skriva detta riktigt, jag har börjat, jag är i en förändring... 

Depression med paniksyndrom. Jag är ganska rädd, vad ska hända? Kommer jag att kunna jobba kvar på mitt jobb, kommer jag att kunna få ett nytt jobb? Jag har redan raderat den här texten en gång, rädd för att "fel" person ska läsa.  ... men det är ändå viktigt att vi pratar om detta. 

Fråga hur din granne mår, men fråga inte om du inte vill lyssna på svaret. Ibland kan svaret vara annat än det du vill. Oftast blir svaret; Det är bra! Och det har jag sagt massor av gånger... men jag har också sagt; Det är ok. Det var längesen jag mådde bra. Men jag har jobbat ändå, skött mig. Tagit hand om mitt jobb, min kropp, min diabetes, min familj m.m. Men jag har kanske inte tagit hand om min själ, min självkänsla, min inre röst har skrikigt utan att jag vetat hur jag ska tysta den. 

Men jag ska lösa detta...