Första loppet i år...

24.03.2018 08:45

I morgon är det dags... mitt första lopp i år ska springas. Jag och min dotter ska springa Varvetmilen i Göteborg. Det är ett seedningslopp till Göteborgsvarvet. Målsättningen är att vara i mål under timmen. Men, jag känner att det kommer bli svårt för mig. Tyvärr har jag inte tränat så mycket. Jag har jobbat och vilat... jag har sprungit två! rundor i förra vecka, det är allt sen i november. Det får gå som det vill, det viktiga är att dottern får ett bra lopp. 

jag har sprungit Göteborgsvarvet två år innan 2016 o 2017, så jag är redan seedad okey. Men för dottern är det premiär, och hon är förberedd, har tränat bra både löpning och styrka så det är inga problem. Och det bästa är att det räcker att man sprungit, och tagit sig i mål så kommer man bättre upp i startleden den 19 maj. 

Vore ändå kul att starta i samma startled alla tre, ja min man ska också springa. Då är det runt timmen som gäller i morgon. :| 

Det här med att springa 21 km med typ1 diabetes... det är inte okomplicerat. Förra året fick jag pausa hos sjukvårdarna halvvägs ungefär, jag tiggde till mig lite godis och fick t.o.m. med mig en pingvinstång ut i spåret. Har två åskådare att tacka för det! 

I år ska jag ha mer energi med mig, och ta mindre insulin innan loppet fastän bs är högt. Adrenalin kan ställa till det!!