All träning är bra träning! Din träning!

03.04.2018 19:33

Jo, vi sprang jag och min dotter. Vi nådde inte vårat mål, men vi är nöjda. 1:03 & 1:06. Det var ett bra jobb, dottern lite snabbare än mamman, men det hade jag räknat med. Jag var inte tillräckligt tränad. Och jag har ont, ont i foten. Under skidsemestern vecka 11 så skadade jag vänster fot, jag vred till den och det gör ont när jag belastar. Idag gjorde det ont på jobbet också, det har det inte gjort innan. Inte bra! :( 

Så, nu får jag ändra lite på träningen inför Varvet. I går blev det 50 min på träningscykeln, och idag 2 x 10 min på cyckeln och 2 x 10 min cirkelträning (styrka/core) på mattan. Det var jobbigt så det räckte... jag behöver lite pepp! BRA GJORT! 

Jag har insett att all träning är bra träning - det spelar ingen roll om det är 5 min eller 2 tim, all träning gör nytta. Det spelar ingen roll om det är en snabb promenad eller ett bodypump pass på gymmet. Det finns de som menar att all träning måste ha ett mål, ett syfte. Och ja kanske - och all min träning har ett syfte - att jag mår bättre. :) 

Ikväll vill jag se Superstars, ser ni på det? Det börjar 21:00 på tv3 idag. Om jag ska orka vara vaken ikväll, då var jag tvungen att träna - så jag gjorde det - hemma framför nyheterna på tv4. Allt går! 

 

Träna på! Gör det på ditt sätt! :)